Felsőoktatás

Felsőoktatás

zoA csoportmódszerek - köztük a pszichodráma - az 1990-es években jelentek meg a felsőoktatás gyakorlatában, elsősorban a segítő foglalkozásokra felkészítő szakok tanterveiben, mint a személyiségfejlesztést szolgáló stúdiumok módszerei.

zo kA stúdiumok célját a hallgatók önismeretének, szakmai szerepszemélyiségének és szociális, interperszonális készségeinek fejlesztésében határozzák meg a tantárgyi tematikák. E kurzusok kötelezően vagy szabadon választhatóan épültek be a felsőoktatási tantervekbe, és rengeteg szükségszerű ellentmondással járt a felsőoktatásban való meghonosodásuk.

zo kA pszichodráma csoportok meggyökeresedése azokon a képzési területeken tudott megtörténni, ahol a képzési célok (képesítési követelmények) között egyértelműen artikulálódhattak a személyiségbeli alkalmasság és érettség kritériumai, valamint az interaktív cselekvési kompetenciák birtoklásának szükségessége. Továbbá ahol a szakma - és intézménypolitikai érdekek nem gátolták a kiscsoportban történő személyiségfejlesztő munka minimálisan szükséges feltételeinek (elegendő óraszám, csoportok létszáma, értékelés problematikája, finanszírozhatóság kérdése, stb.) kialakítását.

zo kA pszichodráma módszerével vezetett személyiségfejlesztő, önismereti csoportok életben maradása és hatékonysága azon is múlik, hogy az intézményi tanári környezettel sikerül-e megismertetni és elfogadtatni saját értékorientációját és ebből következő sajátos munkamódját. Ez nem kis feladatot jelent a szakmai stáb számára.

zo kAz optimális helyzetet a több szemeszteren áthúzódó, állandó összetételű, a tanóra rendszertől viszonylagosan függetlenített személyiségfejlesztő csoportok jelentik, amelyekben ily módon kialakulhatnak az elmélyült lélektani munka feltételei, s amelyek így a pszichodráma módszerrel történő fejlesztő tevékenységet is lehetővé teszik.

zo kA pszichodráma módszerrel vezetett személyiségfejlesztő csoportok a felsőoktatásban elsősorban általános vagy tematikus önismereti céllal, vagy valamilyen szakmai szerepre felkészítő tartalommal jelennek meg a tantervekben. E kurzusok célja a hallgatók pályaszocializációjának elősegítése, a hivatásszemélyiség kialakulásához szükséges attitűdök, készségek, képességek fejlesztése. A sajátélményű csoportban való részvétel lehetővé teszi, hogy a hallgatók a csoportfolyamat kibontakozása során gyakorolhassák az önmegjelenítés, az önartikuláció hatékony formáit, s fejlesszék azon képességeiket, amelyek lehetővé teszik a jobb személyközi alkalmazkodást és a számukra megfelelő szociometrikus státus kiépítését is.

zo kA pszichodráma módszere kiválóan alkalmas arra, hogy a hallgatók betekinthessenek saját személyiségtörténetükbe és késztetésrendszerükbe, s hogy megvizsgálhassák társas kapcsolati terüket, valamint ráláthassanak önmagukra - a szerepcserék sokaságán át - az aktuális Másik nézőpontjából is.

zo kA pszichodráma módszerének kiváló terepe a szakmai szerepek elsajátítását elősegítő, a szakmai gyakorlat tapasztalatainak integrálását célzó esetmegbeszélő csoport is, hiszen a szerepcseréken keresztül differenciáltabbá válik a hallgatók Ön- és társészlelése, a tükrözés pedig elősegíti az elégtelenül működő én-részekkel való konfrontálódás eredményének az én-képbe és a saját tevékenységbe épülését.

Hírek

Monodráma képzés indul (II. csoport)

MONODRÁMA KIKÉPZŐ PROGRAM

II. csoport, 2020 februártól.

A MPE keretében meghirdetésre kerül a 2. „pilot” monodráma képzés, amiért sikeres teljesítés esetén tanúsítvány jár.

Bővebben...  
Telefonszám változás

Kedves Érdeklődők!

 

A Magyar Pszichdráma Egyesület telefonszám június 4-én megváltozik, az alábbi számon vagyunk elérhetőek ügyfélfogadási időpontokban:

+36 1 79 78 238

 

Üdvözlettel:

Ügyfélszolgálat

 
Csoportok serdülőknek, kamaszoknak, fiatal felnőtteknek

40-60 órás önismereti csoportok serdülőknek, kamaszoknak, fiatal felnőtteknek, egyetemistáknak

Bővebben...

 
Playback műhely a Thalassa Házban

Képzésben lévő és kiképzett pszichodramatisták számára személyes élményen alapuló tapasztalatot szeretnénk nyújtani arról, hogyan működik a playback egy terápiás közösségben. Bővebben...  

Bibliodráma és gyermekdráma csoportok indulnak

2019. őszén bibliodráma és gyermekdráma csoportok indulnak.

Bővebb információ:

gyermekdráma asszisztensi és gyermekdráma felsőfokú csoport

bibliodráma önismereti csoportok

 

 
Előkongresszus

Már lehet jelentkezni az előkongresszusi workshopokra!

Manuela Maciel:
Generációkon át -- a pszichogenealógia, a pszichodráma és a szociodráma összeszövése
 
Maurizio Gasseau:
Az álmok átalakító bölcsessége a jungi pszichodrámában
 
Maurizio Gasseau: Közös álomszövés.
A szociális álom-mátrix pszichodramatikus alkalmazása

 

Bővebben

 
Pszichoterápia folyóirat gyakornokot keres

Kedves Kollegina! Kedves Kolléga!

A Pszichoterápia folyóirat szerkesztősége új taggal szeretne bővülni. Az új munkatárs az első évben gyakornokként vesz részt a szerkesztőségi munkában, s kölcsönös elégedettség esetén egy év után szerkesztőségi taggá válhat.

A munka önkéntes, nem jár jövedelemmel, ugyanakkor kreatív, a szakmát gazdagító.  

Bővebben...  

Jogalkalmazók hivatásszemélyiség fejlesztő csoportja

54 órás jogalkalmazók hivatásszemélyiség fejlesztő csoportja

A speciális pszichodráma csoport célja az igazságszolgáltatás, közigazgatás és gazdasági élet különböző területein dolgozó jogalkalmazók hivatásszemélyiségének fejlesztése az alábbi területeken: Bővebben...  

Bejelentkezés

Ha Ön tagja az egyesületnek, lépjen be saját profiljával!




- Elfelejtette jelszavát?
- Elfelejtette felhasználónevét?

Oldaltérkép

 

           A Magyar Pszichodráma Egyesület támogatója a Rackhost Zrt.      www.rackhost.hu